FANDOM

Védelmi Épületek - Nyersanyag Épületek - Katonai Épületek - Egyéb Épületek

MPB-Resources.png

Gold Mine11.png Gold Storage11.png Elixir Collector11.png Elixir Storage11.png
Gold Mine Gold Storage Elixir Collector Elixir Storage
Dark Elixir Drill6.png Dark Elixir Storage6.png Builder Hut.png
Dark Elixir Drill Dark Elixir Storage Builder's Hut

A nyersanyagok egyfajta fizetőeszközök, amit vásárlásra és fejlesztésekre lehet fordítani. Négy különböző nyersanyag létezik a játékban: gold (arany), elixir (elixír), dark elixir (sötét elixír) és gems (gyémánt).

Gold, elixir és dark elixir nyersanyagokhoz léteznek épületek, melyek tárolják és előállítják őket.

Gold.png Gold

A Gold egy olyan nyersanyag, amit a gold mine (aranybánya) termel. Amint kitermelted, a gold storages (arany tároló) fogja tárolni. A birtokodban lévő aranymennyiséget a képernyő jobb felső sarkában láthatod. Az aranyból vásárolhat és fejleszthetsz defensive buildings (védelmi épületeket), nemzeti zászlókat, decorations (dekorációkat), elixir collectors (elixír pumpákat), elixir storages (elixír tárolókat), és falat.

Elixir.png Elixir

Elixir is a resource that is collected by elixir collectors. Once collected it is stored in your elixir storages. The amount of elixir you have is displayed at the top right side of the screen under gold. Elixir is used for purchasing and upgrading troops, Army Buildings, some decorations, Dark Elixir Storages, Dark Elixir Drills, gold mines, and gold storages.

Dark elixir.png Dark Elixir

Dark Elixir is a resource that is collected by dark elixir drills. Once collected it is stored in your dark elixir storage. The amount of dark elixir you have is displayed at the top right side of the screen under elixir. Dark elixir is used for purchasing and upgrading hero class troops, and for Seeking Air Mines. It is also used in training troops in the Dark Barracks.

Gem.png Gems

Gems are a resource primarily gained through in app purchase (IAP). There are other ways to obtain gems, however, these methods are rather slow in comparison to purchasing them in the Shop. Small numbers of gems can be obtained by clearing rocks and trees from your village but this is random. Completing achievements also awards gems. In addition, the top players in the top three clans receive gems from the weekly tournament. Lastly, Supercell occasionally holds competitions on their Facebook page for which they award gems to the winners.

Gems can be used to purchase gold, elixir, dark elixir, and builder's huts. They can also be used to speed up upgrades, gold/elixir collection and to finish troop training.

Generally it's a good idea to save your gems for builders huts, as having more builders drastically increases the speed at which you can upgrade your village.

For more information and images see the Gems page.

Épületek
Védelmi Épületek CannonArcher TowerMortarWizard TowerAir DefenseHidden TeslaWallsTrapsX-Bow
Nyersanyag Épületek Gold MineElixir CollectorDark Elixir DrillGold StorageElixir StorageDark Elixir StorageBuilder's Hut
Katonai Épületek Army CampBarracksDark BarracksLaboratorySpell FactoryBarbarian King AltarArcher Queen Altar
Egyéb Épületek Town HallClan CastleDecorationsObstacles

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki