FANDOM

Varázslótorony

Wizard Tower7.png

"Végzetes, titokzatos védelem! A varázsló erőteljes varázslatokkal semmisíti meg a földi és légi egységeket tornyából."

Wizard Tower1.png Wizard Tower2.png Wizard Tower3.png
1. szint 2. szint 3. szint
Wizard Tower4.png Wizard Tower5.png Wizard Tower6.png Wizard Tower7.png Wizard Tower8.png
4. szint 5. szint 6. szint 7. szint 8. szint

  • Összegzés
    • A Varázslótorony egy kúp alakú kiemelkedés, melynek tetején a varázsló áll. Képes temérdeknyi sebzést véghez vinni, mind a levegőből és a földről támadó egységek ellen. Ez a sebzés egy kis területen belül az összes egységre kihat (-lásd: csoportos sebzés/splash damage).
    • A Varázslótorony (a Mortar-hoz hasonlóan) rendkívül hatékonyan pusztítja el a szorosan egymás mellett lévő egységeket. Viszont a Mortar-ral ellentétben a Wizard Tower kellő DPS (damage per second-sebzés másodpercenként) kiosztására képes, légi- és földi egységekre egyaránt. A Mortar-ral ellentétben, a Varázslótoronynak nincs olyan része, hatótávján belül, amire nem reagálna (-lásd: blind spot).
    • Viszont az egyik fontos különbség a Mortar-ral szemben, hogy a Mortar lövésenként több sebzést okoz, mint a Wizard Tower. Ez persze azzal jár, hogy a Wizard Tower sokkal gyorsabban képes elvégezni a lövéseit (/varázslatait). Ez a tulajdonság egy remek védekező-építménnyé teszi a Wizard Tower-t, hisz aki ennek a varázslónak és lakhelyének a közelébe kerül, nem számíthat túl fényes jövőre. Ezt kompenzálva a Wizard Tower az egyik legkisebb hatótávval rendelkező védekező-építmény a játékban. Ebből az következik, hogy a Wizard Tower és a Mortar egymás kiegészítői, hisz ha megfelelően vannak lerakva, egyik sem pusztítható el, anélkül, hogy sebzés érje az ezt támadó egységeket.
    • A Wizard Tower elpusztítása komoly fejtörést okozhat. Gyakran jobb választásnak bizonyul támadóként először más védekező-építményeket elpusztítani, mielőtt a Wizard Tower érnél. A legegyszerűbb módja az elpusztításának az, ha elterelésképpen lehelyezünk a Wizard Tower közelébe pár Óriást vagy Gólemet, mögéjük pedig Íjászokat vagy Varázslókat rakunk. Akár az is beválhat, ha jópár egységet helyezünk közvetlenül a torony köré, mert az csak egy irányba tudja sebzését kiosztani. 1 Óriás és 5 Íjász lehelyezése a legtöbbször beválik (a Wizard Tower és az egységek szintjétől függően).

  • Védelmi stratégia
    • A Wizard Tower-hez az egyik legjobb védelmi stratégia, ha a Wizard Tower-(eke)t a Városháza közelébe helyezzük, mert a Wizard Tower csoportos sebzéséből adódóan, nagy sebzéssel rendelkezik, viszont kis hatótávolságának köszönhetően, néha megfelelőbb a falu szélére helyezni. 
    • Egy másik a Wizard Tower-hez kapcsolódó stratégiák közül: A Wizard Tower-t Mortar-ok közelébe helyezve a fentebb említettek miatt kiegészítik egymást.
    • A Wizard Tower elhelyezése a Tárolók közelében egy jó módja annak, hogy megvédd azokat a nagy létszámú, csoportosan támadó Goblinoktól.
    • A Wizard Tower-ek és a Mortar-ok egymás közelébe helyezésének előnye(i).
      • Egy példa a Wizard Tower-Mortar kombinációra: A Mortar hatalmas hatótávolsággal rendelkezik, ezért minél közelebb érnek a támadó egységek, életerejük annál kevesebbre csökken. Mikor az egységek a Mortar(ok) közelébe (ezzel együtt a Wizard Towerek közelébe is) érnek, a Wizard Towernek könnyűszerrel kivégzik a már megfogyatkozott életerejű vagy létszámú egységeket.

Tehát röviden, ahol a Mortar munkája véget ér ott kezdődik a Wizard Tower-é, ezzel kiegészítve egymást a hatékony védelem érdekében.

  • Támadó stratégia
    • Támadáshoz célszerű közelharci, nagy életerővel rendelkező egységeket (Óriások, vagy Barbárok szükség esetén) lehelyezni, majd ez után csatába küldeni a távolharcos egységeket (pl.: Íjászok, Varázslók stb.). A közelharci egységek, mint a Barbárok vagy az Óriások saját maguk is el tudnak pusztítani egy Wizard Tower-t, ha elég van belőlük. Ennek egyetlen hátránya az, hogy az egységeknek közvetlen fizikai kapcsolatot kell létesíteniük a Wizard Towerek-kel, ami ezeknek az egységeknek a gyors elpusztulását jelentheti, a Wizard Tower csoportos sebzéséből adódóan.
    • When deploying units, be careful to ensure that they won't get into a clump as they come into range of the Wizard Tower (for instance attacking a Gold Storage near a Wizard Tower), because the Wizard Tower will destroy the group very quickly.

  • Trivia
    • Nem feltétlenül szükséges feloldani a Wizard a Barrack(ok)-ban ahhoz, hogy egy Wizard Tower-t tudj építeni. Ebből adódóan a Wizard Tower-en lévő Wizard (Varázsló) nem függ a Barrack-ban lévő Wizardok szintjétől.
    • Amikor belekezdesz valamelyik Wizard Tower fejlesztésébe, az azon lévő Wizard egy kis idő után eltűnik, és a fejlesztés végéig nem jelenik meg újra.
    • Wizard Towers undergo big visual changes at levels 2, 3, 6 and 7. At level 2, the lower portion of the tower begins to show pink crystal much like the level 6 walls. At level 3, the crystals become much more visible. At level 6, it is completely pink crystal. At level 7, the tower darkens to appear like a giant level 7 wall. 
    • When viewing the Info screen, the Wizard Tower doesn't have a Wizard.
    • At Wizard Tower level 3, the wizard atop the tower changes in appearance to that of a level 3 Wizard. At Wizard Tower level 5, the wizard similarly changes its appearance to that of a level 5 Wizard.
Town Hall szintje 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Elérhető 0 0 0 0 1 2 2 3 4 4
Szint Másodpercenkénti sebzés Lövésenkénti sebzés Életerő Ár Gold

Építési idő Szerzett Tapasztalat  Experience

A Városháza szükséges szintjei
1 11 14 620 180,000 12 óra 207 5
2 13 17 660 360,000 1 Day 293 5
3 16 21 690 720,000 2 Days 415 6
4 20 26 720 1,280,000 3 nap 509 7
5 24 31 760 1,960,000 4 nap 587 8
6 32 42 800 2,680,000 5 nap 720 8
7 40 52 840 5,360,000 7 nap 777 9
8 48 62 880 6,480,000 10 nap 929 10
Hatósugár Támadás sebessége Sebzéstípus Célpont Méret
7 1.3s csoportos - 1 square radius Földi és légi 3x3
Épületek
Védelmi Épületek CannonArcher TowerMortarWizard TowerAir DefenseHidden TeslaWallsTrapsX-Bow
Nyersanyag Épületek Gold MineElixir CollectorDark Elixir DrillGold StorageElixir StorageDark Elixir StorageBuilder's Hut
Katonai Épületek Army CampBarracksDark BarracksLaboratorySpell FactoryBarbarian King AltarArcher Queen Altar
Egyéb Épületek Town HallClan CastleDecorationsObstacles

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki